nemlig.com

Skabelse af Danmarks største online supermarked på blot 2 år

Intervare A/S er Danmarks største internetbaserede supermarked på markedet for kommunal service til mennesker med behov for hjælp til dagligvareindkøb. På baggrund af denne erfaring og kapacitet ønskede man at skabe et nyt online supermarked målrettet til det private marked i Storkøbenhavn: nemlig.com.

Gennem etnografiske forbrugerstudier afdækkede vi, at behovet for mere tid i hverdagen var udbredt, men at de eksisterende online supermarkeders meget upræcise varelevering var en nøgle-barriere for at handle dagligvarer online. Som følge af Intervares unikke logistik kompetence, udpegede vi leverings-parameteren som spydspids i konceptudviklingen af nemlig.com i form af det banebrydende præcisions-løfte: Levering dén time på dagen, der passer dig!

For at differentiere nemlig.com fra alt andet på markedet, positionerede vi brandet som en ny generation online supermarked skabt til et højere formål: At skabe HANDLEFRIHED – dvs. at give mennesker frihed til at bruge deres tid på alt dét, der er meget mere værdifuldt end indkøbsture!

Med dette brand DNA for øje udviklede vi www.nemlig.com fra inderst til yderst i tæt samarbejde med virksomheden og de spidskompetencer, som vi inddrog undervejs. Vi leverede alt fra design af nemlig.com webshoppen og brandets grafiske identitet, logo, varebiler m.m., og til udarbejdelse af markedsførings- og mediastrategi, kommunikationskoncept, reklamekampagne etc.

Vi lancerede nemlig.com i 2010 med en slagkraftig kombination af TV, online, PR og sociale media. Vi fik bragt nemlig.com i nyhederne på TV2 og gjort virksomheden og det nye koncept til et hot samtalestof på Facebook og andre sociale platforme.

Blot 2 år efter lanceringen var nemlig.com Danmarks førende online supermarked målt på samtlige KPIer, endda med afstand til stærke konkurrenter som Irma.dk og Superbest.dk.

Af samme årsag købte Anders Holch Povlsen 50% af virksomheden ved indgangen til 2014.

Nerves arbejde:

Etnografisk analyse

Positioneringsstrategi & DNA

Brand storyteling & value proposition

Brand identitet & website design

Kommunikationskoncept

Kampagner for TV, print, email, sociale medier & PR

 

Nerves netværk:

Franklyweb

Utopia Design

Entrance Film

Maxus/GroupM Media

 

 

Nemlig.com vandt FDIH's E-handelspris såvel som Årets Start-Up i 2011.

< Tilbage

Hvis du vil høre mere om, hvad et samarbejde med Nerve kan
gøre for din virksomhed, er du velkommen til at kontakte Carsten Boye

Telefon: 4044 8696
Mail: carsten@nerve.dk
LinkedIn: Carsten Boye

Vi stiller også gerne op med inspirerende indlæg til konferencer, møder eller workshops irt. udfordringer og erfaringer med brandudvikling og innovation i praksis.

 

NERVE
Løgstørgade 2, 1. sal
DK-2100 København Ø
Tel.: +45 3329 0000

Back to Top